Goeiemorgen / bonjour / goodmorning / ola ! - Reisverslag uit Sieuras, Frankrijk van Lisa - WaarBenJij.nu Goeiemorgen / bonjour / goodmorning / ola ! - Reisverslag uit Sieuras, Frankrijk van Lisa - WaarBenJij.nu

Goeiemorgen / bonjour / goodmorning / ola !

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

16 Februari 2014 | Frankrijk, Sieuras

Met een dikke winterjas aan zit ik in de computerkamer/bieb van de boerderij. Het is hier namelijk niet alleen buiten erg koud, maar ook binnen (alleen de keuken/eetkamer heeft een heerlijke houtkachel).
Wat kan ik zeggen? So far, so good! De mensen zijn leuk, het werk is leuk, het eten is goed en de omgeving is prachtig. Alleen het weer zit niet mee.
Vandaag hebben we een rustdag; we hoeven alleen voor de beesten te zorgen. Gister hebben we ontzettend veel gedaan. Een mega stapel hout gezaagd en een flinke fik gemaakt van takken die er al een jaar of twee llagen. Verder uiteraard de beesten voeren, hokken opschonen en melken.
Er zijn twee Nederlandse jongens (waarvan een hier eerder is geweest) en de schoondochter van de boer, een Spaans meisje. Er worden hier dus vier talen door elkaar heen gesproken. Persoonlijk moet ik er wel even aan wennen dat je de hele dag bij elkaar bent. Maar tot nog toe kunnen we het goed met elkaar vinden en hebben we het erg gezellig.
Mij zie je voorlopig niet terug!

  • 17 Februari 2014 - 11:26

    Paula Dam:

    Erg gaaf wat over en van je te lezen en helemaal te gek dat je het zo leuk vind daar!!! Houden zo zeggen we dan. Helemaal leuk voor je, dat sjouwen m hout en fikkie stoken. Valt ons wat tegen dat het daar zo koud is, had het wat warmer verwacht in zuid-frankrijk. Afijn maak er wat van en geniet ervan...doei en tot het volgende verslag.........kijken ernaar uit. Gr paula

  • 17 Februari 2014 - 20:02

    Meindert:

    Bon Temps

  • 17 Februari 2014 - 21:37

    Joyce:

    Hoi smithy!
    Ik wist helemaal niet dat je al weg was :o
    Anders had ik je natuurlijk wel even veel plezier gewenst. Van dat afspreken is ook helemaal niets meer gekomen he! Als je terug bent moeten we snel eens bijpraten!
    Maar goed om te horen dat je het naar je zin hebt!
    Fikkie stoken ben jij goed in weet ik uit ervaring haha remember last summer?
    Anyway, volgens mij hou jij het daar in Frankrijk nog wel even uit als ik het zo lees ;)
    Veel plezier nog en vergeet vooral niet te genieten want je maakt dit niet elke dag mee.
    Joyce

  • 18 Februari 2014 - 19:22

    Afina:

    Hee hallo Lisa,
    Leuk om te lezen hoe je het daar hebt alhoewel we natuurlijk ook elkaar al even hebben gesproken.
    Waarschijnlijk ben je nu wel blij met die oude winterjas van mij? Wel nodig denk ik.
    Terug naar de basis als ik het zo van jou begrijp.
    Ga er lekker van genieten!!! Dan kunnen we jou ook beter missen.
    Komen er nadat de 2 jongens vertrekken nog weer nieuwe vrijwilligers?
    En hoe lang blijft de Spaanse dame?
    Hoor graag weer wat van jou...........we wachten het geduldig af :)
    Kus van mama xxoo

  • 20 Februari 2014 - 12:50

    Lisa:

    Hee Lies, kun je al koeien melken?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Sieuras

Lisa

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 799
Totaal aantal bezoekers 15786

Voorgaande reizen:

23 April 2016 - 15 Juni 2016

Road tripping Alberta and British Columbia

22 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Benvenuto Italia.

13 Februari 2014 - 21 Mei 2014

Aan het werk op een biologische boerderij

08 Oktober 2013 - 22 Oktober 2013

Backpacken door Portugal

Landen bezocht: