Geen titel - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Lisa - WaarBenJij.nu Geen titel - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Lisa - WaarBenJij.nu

Geen titel

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

15 Oktober 2013 | Portugal, Albufeira

Op zoek naar een slaapplaats liepen we door de straten van Albufeira. Eerste indruk; vre-se-lijk. Frikandellen en kroketten op elke hoek van de straat, reclame in alle talen behalve in het Portugees en geen local te bekennen. Een stad die echt volledig leeft van toerisme. En wat voor toeristen! De bus brengt je de hele stad door en zet je af bij de roltrap (!) die je midden in het centrum brengt. Uiteraard kwamen wij hier pas achter na een wandeltocht van zo'n drie kwartier in de brandende zon. Maar hey, we zijn die hards dus wij doen dat gewoon even.
Na een vol hostel (weggestuurd) en een onbetrouwbaar hostel (weggelopen) vonden we een heel leuk plekje. Pas begin dit jaar geopend en nog niet helemaal af maar wel beslaapbaar. Grote slaapkamers, huiselijk en een prachtig terras.
Voor ons gevoel hebben we deze avond voor het eerst echt goed gegeten! Mixed grill bij een *schaam schaam* Hollands eetcafe. Maar lekker dat het was!
S'svonds zijn we de kroeg in gedoken waar elke avond live muziek blijkbaar heel gewoon is. Zo kwamen we terecht bij een supergoede coverband die ervoor zorgde dat we niet een biertje bleven hangen, maar de hele avond. Echt top!

• 17 Oktober 2013 - 17:31

Meindert En Paula:

Titelvoorstel: Kroketten en Frikadellen. Goed dat jullie kritisch zijn betreffende de overnachtingsplaats! Nog steeds mooi weer? Groetjes, Paula en Meindert.