Verrassing! - Reisverslag uit Porto, Portugal van Lisa - WaarBenJij.nu Verrassing! - Reisverslag uit Porto, Portugal van Lisa - WaarBenJij.nu

Verrassing!

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

08 Oktober 2013 | Portugal, Porto

Ons klaarmakend op een kort nachtje op de vloer van Schiphol, gooiden we ons slaapzakje uit achter een verlaten incheckbalie. Al snel kregen we een buurman die had besloten dat het veiliger was om met meer mensen in de buurt te gaan slapen. Deze jongen kwam uit Lissabon en op het moment dat we vertelden over onze plannen in Portugal, was ons nachtje slaap al verloren. Door zijn verhalen en enthausiasme werd ons beetje schema dat we hadden volledig aan kant geveegd. Zo belanden we met nieuwe ideeen op Lissabon airport.
Na afscheid genomen te hebben van onze nieuwe vriend, zijn we te voet naar wat volgens ons het centrum was gegaan. We belanden uiteindelijk op een station wat niet eens op ons kaartje stond, waar we tickets voor de eerste trein naar Porto kochten. Superluxe trein, prachtig landschap en een gebrek aan slaap, zorgden ervoor dat die drie uurtjes zomaar om waren.
Na een overstap uitgestapt op station Sao Bento. Wat een verrassing! Prachtige smalle straatjes met gekleurde huisjes en uitzicht op zee en/of de bergen. We besloten naar het dichtsbijzijnde hostel te lopen om onze tassen te droppen.
Zo komt het dat we nu op de een na hoogste verdieping zitten met een uiticht over de stad waar je u tegen zegt. Het dakterras heeft zelfs een nog mooier uitzicht.

Beide heerlijk geslapen op ons stapelbed. Nu eerst op jacht naar ontbijt!

• 08 Oktober 2013 - 23:31

Paula En Meindert:

Zonder te slapen op één dag van Amsterdam naar Lissabon en dan ook nog door naar Porto... Ben erg benieuwd naar HET Verhaal. Liefs

• 09 Oktober 2013 - 11:16

Klaas:

Dit is wat je graag wou, vrijheid en mensen ontmoeten. Fijn dat dat zo snel al gebeurt en dat jullie goede en handige tips krijgen. ziet er super uit! Geniet er van!

• 09 Oktober 2013 - 16:18

Afina:

En... is het nog gelukt met dat ontbijtje? Hopelijk beviel dat beter dan het terras van gisteravond :)
    Het klinkt allemaal al erg leuk Lisa. Hopelijk vinden jullie inderdaad ergens een internetcafé en krijgen we nog meer te zien en te lezen. Veel plezier en je weet het "genieten = verplicht". Kus

• 09 Oktober 2013 - 17:42

Meindert En Paula:

Mooi verhaal. Start is goed. Kijk al uit naar verhaal nummer 2. Have Fun. Liefs PM