Sportief dagje!? - Reisverslag uit Peniche, Portugal van Lisa - WaarBenJij.nu Sportief dagje!? - Reisverslag uit Peniche, Portugal van Lisa - WaarBenJij.nu

Sportief dagje!?

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

12 Oktober 2013 | Portugal, Peniche

Op onze gehuurde mountainbikes fietsten we van Peniche naar Baleal. Supergaaf! Tussen de duinen door, langs ontelbare strandtentjes en dan de toegangsweg naar Baleal.. aan beide kanten van de weg zee. Het voelt alsof je dwars door het water heen fietst. Peniche maar vooral Baleal zijn echte surfdorpjes; overal hangen grote handdoeken te drogen en het lijkt net of iedereen zo de zee uit is gestapt. Er hangt een hele fijne en relaxte sfeer (dat was wel anders in Porto).
Terug in Peniche hebben nog wat gefietst totdat poef. Band lek. Blijkbaar is er daar een plant of boom die prikkeldraad produceert en het niet in een maar in alle vier (!) de banden achter liet. Uiteindelijk (hier skip ik onze halve dag) hebben een paar jongens de banden gevuld met schuim (eigenlijk voor autobanden) die de gaatjes zouden moeten vullen. Ging best goed, maar twee banden bleven wat leeg dus toen zijn we maar gaan lopen.
Op zoek naar het strand bleek Peniche groter dan we dachten. Zo kwamen we van villawijken in sloppewijken in
hoogbouwwijken. Dit heb je in elke stad; verlaten, onbewoonbare flats met ernaast de nieuwste villa's of hotels. Redelijk teleurgesteld over het voorvalletje met de mountainbikes hebben we onszelf een beetje getroost bij ons favoriete restaurantje. Want die hadden we al snel in Peniche. Een lunch/diner voor ons beiden rond een tientje per keer paste wel lekker in ons budget. Ook de flesjes pils voor 1,10 gingen er wel in..

• 17 Oktober 2013 - 22:48

Benidormbastards:

Ontvangen geen emailtjes meer als er een nieuw blog is, daardoor dit verhaal eerst gemist. Maar het verhaal is er niet minder leuk om. Het zal jullie ook niet gebeuren: 'vier lekke banden". Maar jullie hebben je er weer goed uit de nesten gewerkt alleen waren er wel weer mannen nodig........ Beter kunnen gaan surfen, dan heb je geen last van lekke banden. Liefs PM