Kadeng kadeng - Reisverslag uit Portimão, Portugal van Lisa - WaarBenJij.nu Kadeng kadeng - Reisverslag uit Portimão, Portugal van Lisa - WaarBenJij.nu

Kadeng kadeng

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

13 Oktober 2013 | Portugal, Portimão

Zo veel hebben we nog niet eerder gereisd. In totaal tien uren onderweg geweest. Vanuit Peniche de bus naar Caldas da Rainha gepakt waar we anderhalf uur naast een dronken Portugees gezeten hebben. Vervolgens met de Regional (de meest wiebelende trein die je kunt bedenken) twee en half uur onderweg geweest naar Sete Rios (blijkbaar Lissabon) waar we ruim twee uren moesten wachten op de volgende trein naar Tunes. Dit vonden wij niet zo'n groot probleem aangezien ze hier voor een prikkie de lekkerste hot dogs ooit verkochten. Vanuit Tunes ten slotte met de trein naar Portimao. Zo kwam het dat we rond een uurtje of half 10 binnenstapten in de het jeugdhostel van Portimao. Of er nog plaats was? Wij hadden het gevoel dat we de enigen waren. Met plaats voor zo'n 180 personen zo goed als alleen in een groot hostel.. niet echt ons dingetje. Toch voor twee nachten ingecheckt (anders is het de moeite niet eens je tas uit te pakken). Vreemd wijkje is het wel; zodra je de deur uit stapt hangen de zwerfhonden je in de enkels maar als je even flink doorstapt ben je in vijf minuten in een groot en hypermodern winkelcentrum. Of de reis van Peniche naar hier niet sneller gekund had? Ongetwijfeld, maar aangezien we treintickets voor de vakantie al hebben gekocht, willen we die gebruiken ook! Dit was trouwens een slecht idee; heel Portugal reist per bus en vooral op zondag is het aantal treinen volgens mij op een hand te tellen.

• 15 Oktober 2013 - 11:32

Paula En Meindert:

HOERA, weer een reisverslag en wat weer een goed en leuk verslag. We zijn de reis op de kaart na gegaan. Mis alleen iets over het weer, maar volgens mij is dat nog steeds prima. Kijk nu alweer uit naar de volgende! Liefs.