Gestrand! - Reisverslag uit Peniche, Portugal van Lisa - WaarBenJij.nu Gestrand! - Reisverslag uit Peniche, Portugal van Lisa - WaarBenJij.nu

Gestrand!

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

11 Oktober 2013 | Portugal, Peniche

Met een klein beetje pijn in ons hart zijn we vanmorgen om kwart voor negen vertrokken uit Porto. Na een tussenstop van twee uurtjes in Coimbra verder gereisd (met een trein met slechts een wagon) naar Obidos. Wat wij dachten dat een toeristische plaats was, leek op het eerste gezicht een verlaten boerendorp (dichtgetimmerd station, zandweggetjes, dat soort fratsen). Na een behoorlijke klim kwamen we dan in het toeristische Obidos. Maar dan ook echt toeristisch. Snel doorlopen dus en een bushalte naar Peniche zoeken. Makkelijker gezegd dan gedaan aangezien de gemiddelde Portugees enkel Portugees spreekt. Hoe we in de bus zijn beland is weer een verhaal apart, maar uiteindelijk kwamen we rond een uurtje of zeven aan in Peniche.
Geen hostel geboekt, maar gelukkig wel een printscreentje op de hypermoderne samsung van Meindert plus de oldskool stadskaart van Peniche zorgden ervoor dat we nu in Swordfish Hostel Peniche zitten *. Superklein (max. 10 personen) maar lekkere beachvibes en hartstikke leuke mensen. We hebben net onze pizza (EINDELIJK want dat is blijkbaar lastig in Portugal) achter de kiezen en zijn nu best wel een beetje uitgekakt.
Blijkbaar is er hier in Peniche een redelijke surfwedstrijd aan de gang, dus dat treffen we dan ook maar weer (uche surfdudes uche).
Het plan is om morgen voor het eerst op de surfplank te springen!

*computer van enkele decennia terug dus geen fotoºs zolang. Helaas pindakaas.

• 11 Oktober 2013 - 23:39

Klaas En Afina:

Wat een verhaal !! Blij dat jullie weer veilig een bedje hebben voor 2 nachten. Op internet even hostel opgezocht en volgens mij organiseren zij daar ook uitstapjes? En verhuren fietsen.
    Maar jullie zullen je best prima zelf redden, ahum. Pas op voor enorme golven en foute surfdudes.
    Peniche ziet er geweldig mooi uit. Morgen dan maar even een paar foto's via de whatsapp?
    Wij morgen familiedag. We zullen je missen Lisa maar het is jullie zo gegund om daar te vertoeven.
    Dikke kus voor de beide Willy's !!

• 12 Oktober 2013 - 09:59

Paula En Meindert:

Dit is AVONTUUR! Wat weer een goed verhaal. We hebben hostel Swordfish op internet gevonden. Ziet er best leuk uit! Fishermanfriends. En je weet het hè: RUG IN DE WIND ZEILHAND MASTHAND RUG RECHT EN ACHTEROVER MET DIE HANDEL :=) :=0 Héél véél plezier en zoek maar een leuke surfdude uit. Genieten meiden!

• 12 Oktober 2013 - 10:11

Meindert En Paula:

O ja ...EN NIET surfen met je geavanceerde smartfoon!
    Liefs Paula en Meindert